17/11/15

ιστορίες της νύχτας

...η μυστική συμφωνία...



Έμεινε δίπλα στην ξεθωριασμένη και παραγεμισμένη βαλίτσα, καθισμένη στο πέτρινο πεζούλι της αυλής, που αν και μισοφωτισμένο από τη λάμπα του δρόμου, έδειχνε μικρά σημάδια εγκατάλειψης. Η Ερατώ ήθελε να φτάσει βράδυ στο νησί, να μη συναντήσει γνωστούς και συγγενείς ούτε να τη δουν οι γείτονες κι αρχίσουν τις ερωτήσεις. 
Είχε πολλά που την απασχολούσαν και το μόνο που αποζητούσε ήταν να έχει λίγο χρόνο με τον εαυτόν της και βολικές στιγμές μοναξιάς. Όσο το βλέμμα της εξερευνούσε τον χορταριασμένο αυλόγυρο, οι αναμνήσεις καθάριες και ζωντανές σμιλεύουν τις μορφές, 
η συγκίνηση φορτώνει την ψυχή της με αρώματα του χθες κι αναμιγνύονται με τα δάκρυα που κατηφόριζαν στα μάγουλα της. Πόσα έζησε, πόσα πρωτογνώρισε σ’ αυτή την αυλή 
μα και πόσα όνειρα έπλαθε σαν παιδί! και τώρα? τι κάνει τώρα? πάει πάλι απ’ την αρχή ? 
οι σκέψεις σεργιανίζουν σαν συννεφιά που ετοιμάζεται να γίνει καταιγίδα.
Η μικρή χαραγμένη καρδιά στον κορμό της λεμονιάς δίπλα στην εξώπορτα με τ’ αρχικά 
“Ε+Ο” της έφερε μνήμες απ’ τον πλατωνικό έρωτα της με τον Ορέστη και την κρυφή υπόσχεση αγάπης που έδιναν τα μάτια κι η καρδιά τους, εκεί, ανάμεσα στα παιχνίδια, 
τη μελέτη και τα πειράγματα. Όλα έχουν μείνει ατόφια μέσα της. 

Ήταν τότε πριν 20 χρόνια, που πέταξε με το όνειρο της μακριά απ' το νησί, για να σπουδάσει αρχιτεκτονική, που τόσο ήθελε. Αυτό έλεγε στη γιαγιά της, όταν την έβλεπε
να μαζεύει με μικρές λεκάνες το βρόχινο νερό στα δυο μικρά δωμάτια και στην σχεδόν ανύπαρκτη κουζίνα του σπιτιού που έσταζαν απ’ το τρύπιο δώμα.
“Θα γίνω αρχιτεκτόνισσα γιαγιά και θα φτιάξω μια στέγη από κεραμίδια όπως το σπίτι 
του κυρ Θόδωρου απέναντι, που γλιστρά η βροχή έξω κι έτσι δεν θα κουράζεσαι ούτε θα βρέχεσαι μέσα στο σπίτι σου...”  Μακάρι παιδάκι μου της απαντούσε με καλοσύνη εκείνη.
Η Ερατώ απ’ τα 6 της χρόνια μεγάλωνε με τη γιαγιά Κλεώνη, ο παππούς της είχε σκοτωθεί στον πόλεμο του 1940 κι ο πατέρας της ήταν ναυτικός.
Σ’ ένα ταξίδι πήρε μαζί του τη μητέρα της που ως τότε δεν είχε φύγει ποτέ απ’ το νησί, το καράβι ναυάγησε και δεν επέζησε κανείς. Μεγάλη η θλίψη και το δράμα της κυρά Κλεώ, όπως συνήθιζαν να τη φωνάζουν, όμως η ευθύνη για τη μικρή Ερατώ, δεν της άφηνε περιθώρια ούτε για να θρηνήσει.
Με μια βοηθητική σύνταξη κι ένα πενιχρό επίδομα, πώς να τα βγάλει πέρα. 
Δούλευε εργάτρια στα χωράφια κι όποτε δεν είχε μεροκάματο μάζευε λογής, λογής άγρια χόρτα και τα πούλαγε όσο – όσο στον κυρ-Θόδωρο τον μπακάλη, για να πάρει κάποια βασικά τρόφιμα για το παιδί.
Βέβαια πολλές φορές η ζυγαριά έδειχνε παραπάνω αλλά το στρογγύλεμα γινόταν προς τα κάτω, η κυρά Κλεώ δεν ήξερε γράμματα, μα το καταλάβαινε απ'τη λοξή πονηρή ματιά του. Δεν έβγαζε μιλιά όμως, μη τυχόν μετάνιωνε και δεν της αγόραζε το εμπόρευμα ξανά.
Ήδη τα λόγια του με σαφείς υπαινιγμούς στην φτώχεια και την ορφάνια της μικρής, πολλές φορές την πίκραιναν. Δεν ήθελε να διαβάζει ο γιος του μαζί με την Ερατώ, 
γιατί είχε μεγάλα όνειρα γι' αυτόν, της έλεγε συχνά.
Η Κυρά Κλεώ με αχνή φωνή και συμμαζεμένο χαμόγελο του απαντούσε πως είναι μικρά παιδιά και δανείζεται λίγο από το χρόνο, μερικά απ' τα παιχνίδια και τα βιβλία του. 
Ήταν λίγο αυστηρή, μα πάντα συμβούλευε την εγγόνα της κι επέμενε στις πρωτεραιότητες τους. Η δική μου δουλειά είναι να σε μεγαλώσω, να σε σπουδάσω κι η δική σου είναι να διαβάζεις, να μαθαίνεις να προοδεύεις για να γίνεις ανεξάρτητη στη ζωή σου και να κάνεις αυτό που θέλει η καρδιά και ζητά η ψυχή σου, κόρη μου.  
- Τι θα πει ορφανό γιαγιά; τη ρώτησε η Ερατώ μια μέρα επιστρέφοντας από το σχολείο.
- Εκείνος που δεν έχει αγάπη μέσα του κι η καρδιά του είναι άδεια και παγωμένη σαν το χιόνι, της απάντησε με έμφαση η κυρά Κλεώ. Θύμωνε με την απονιά, την απρεπή και την αγενή συμπεριφορά του κόσμου και δεν επέτρεπε σε κανέναν να πληγώνει την αθώα ψυχούλα της μικρής.
Η Ερατώ πέρασε τα παιδικά της χρόνια, με φτώχεια με ελλείψεις, αλλά με πολλή αγάπη, 
με γλυκιά φροντίδα και σταθερή αφοσίωση στη γνώση. Μεγαλώνοντας κατάλαβε πως η γιαγιά της είχε κάνει εξαιρετική δουλειά στη μόρφωση, στο χαρακτήρα και στην ψυχολογία της.
Σπούδασε πράγματι αρχιτεκτονική, μελετούσε και σχεδίαζε με προοπτική την ανθρώπινη ανάγκη, δούλευε και πάλευε κόντρα σε νοοτροπίες σε αδίστακτες τεχνικές εταιρίες που σπαταλούσαν μπετόν και ασχήμια παντού. Η υπογραφή της φιγουράριζε στα πιο μεγάλα και αξιόλογα έργα. Ανακαίνισε πριν χρόνια και το σπίτι της γιαγιάς που ήταν πια πολύ περήφανη για τη δική της αρχιτεκτόνισσα. Μπορεί η μοίρα να με χτύπησε βάναυσα έλεγε, αλλά η σπουδαία  εξέλιξη της εγγονής μου κατά κάποιο τρόπο με αποζημίωσε.
Μόλις τακτοποιήθηκε οικονομικά η Ερατώ την πήρε μαζί της στην μεγαλούπολη για να μπορεί να την φροντίζει και την άφηνε να κατεβαίνει στο νησί μόνο τα καλοκαίρια.
Για την Ερατώ υπήρχαν μόνο υποχρεώσεις. Άφηνε τη δουλειά, το χρόνο και τα ριμαδοσυμβόλαια με dead line, να ροκανίζουν τα καλοκαίρια και γενικά το νεανικό της ανθό. Μ΄ ένα παράπονο έφυγε απ’ τη ζωή πριν από ένα χρόνιο η κυρά Κλεώ, που δεν είχε αποφασίσει να παντρευτεί ακόμα η Ερατώ της. Με χαμόγελο της έλεγε, θα γίνει κι αυτό γιαγιά, αλλά τίποτα.
Περασμένες 10 και το παχύ σκοτάδι ακόμα ενώνεται με μνήμες, με σκέψεις και συλλογισμούς για την Ερατώ. Με έναν αναστεναγμό σηκώθηκε πήρε τη βαλίτσα της 
και με βαριά βήματα διέσχιζε το πλακόστρωτο, όσο πιο αθόρυβα μπορούσε. 
Το τρίξιμο απ’ τη μικρή ξύλινη εξώπορτα όμως τάραξε την ησυχία της βραδιάς και την ίδια. Ώσπου να γυρίσει να δει τι συμβαίνει, ένα άτακτο μικρό κουτάβι έφτασε μέχρι τα πόδια της κι άρχισε να τριγυρνά γύρω της, κουνώντας την ουρά του με φιλική διάθεση. 
Εκείνη τα 'χασε, αφήνει τη βαριά βαλίτσα κι έσκυψε να το χαϊδέψει, όταν άκουσε 
μια βαριά ανδρική φωνή να καλεί τον μικρό καστανό εισβολέα. Ένας ψηλόλιγνος άνδρας εμφανίστηκε, λίγο σαστισμένος με το λουρί του σκύλου στο χέρι, της ζητούσε συγνώμη που η αυθάδης συμπεριφορά του μικρού Παζ την τρόμαξε. Ένιωσε λίγο αμήχανη στην αρχή, αλλά χαμογελώντας του απάντησε πως δεν την ενοχλούσε καθόλου, αντιθέτως τον έβρισκε πολύ χαριτωμένο. Στάθηκαν για λίγο αμίλητοι, εκείνος προχώρησε στο μισοσκόταδο, 
την αναγνώρισε και ρωτάει μ’ ενδιαφέρον, Ερατώ τι κάνεις? χρόνια έχω να σε δω, 
δεν ερχόσουν στο νησί, εγώ έμεινα εδώ και χαθήκαμε... Εκείνη ένιωσε να παγώνει το μυαλό της, ίσα που ψέλλισε, ήρθα για να μείνω, Ορέστη, μάλλον, δεν ξέρω ακόμα...
Εκείνος είχε παραμείνει στο νησί, δίπλα στον έμπορο πατέρα του, παρ’ ότι ο ίδιος ήθελε να γίνει κτηνίατρος, αλλά ο κυρ Θόδωρος ήταν ανένδοτος, εγώ σε χρειάζομαι στο μαγαζί, να βάλεις ένα χέρι βοήθειας, μα “μ’ ενέσεις στα γατιά και στα σκυλιά δε θα δεις προκοπή”, 
του ‘λεγε και του ξανά έλεγε. Έτσι δεν τόλμησε να κάνει ούτε βήμα. Άνοιξαν το πρώτο 
S. Market στο νησί, μεγάλωναν οι δουλειές κι ο κυρ Θόδωρος ευτυχισμένος απολάμβανε επί τέλους την καταξίωση του.

foto
Έλα, μη στέκεσαι εκεί, είπε χαμηλόφωνα η Ερατώ, κάνει ψύχρα, αν θες πέρασε μέσα να τα πούμε. 
Ήρθα πριν από λίγο και είμαι φορτισμένη, νιώθω άβολα που βλέπω τον κήπο και το σπίτι άδειο χωρίς 
τη γιαγιά μου, είναι η πρώτη φορά που δεν με υποδέχεται το χαμόγελο κι η αγκαλιά της. Κάθισαν στη μεγάλη σάλα του σπιτιού, εκεί, στο μεγάλο τετράγωνο τραπέζι που διάβαζαν μαζί όταν ήταν παιδιά.
Ακόμα υπήρχαν πάνω του θήκες από μολύβια γραφής και σχεδίου και μικρά χαρτονένια σουπλά με κάτι παράξενα γεωμετρικά σχήματα. Με μια ματιά έβλεπε κανείς πως κυριαρχούσαν έντονες αναφορές από την Ερατώ. Η κυρία Ευανθία που φρόντιζε το σπίτι και τη γιαγιά τα καλοκαίρια, τα είχε όλα καθαρά και τακτοποιημένα για τον ερχομό της αρχιτεκτόνισσας. 
Ο μικρός κι ατίθασος Παζ, τριγύριζε το χώρο με τη μουσούδα του να ξεφυσά τις μυρωδιές που ανακάλυπτε και πότε, πότε τους διέκοπτε αναζητώντας την προσοχή τους.  Πήρε δυο ποτήρια η Ερατώ από το παλιό σερβάν κι ένα μπουκάλι κρασί και προχώρησε προς το μέρος του Ορέστη,
- αυτό θα μας βοηθήσει να αρχίσουμε την κουβέντα μας, του είπε. 
Μίλησαν για πολλά και πολλές ώρες.
Για αισθηματικές σχέσεις που δεν καρποφόρησαν, για το κυνήγι της επιτυχίας, 
για τα οικονομικά αδιέξοδα, για την αναποδιά της ανεργίας που λόγω κρίσης αντιμετώπιζε τώρα και η Ερατώ, για την αμέριστη αγάπη και θυσίες της γιαγιάς της κι άλλα πολλά.
Απ' τα χείλη του Ορέστη δραπέτευαν ενδιαφέροντες σκέψεις με προορισμό ν' αντικρύσουν τη μυστική συμφωνία αγάπης που είχαν κάνει μεταξύ τους, όταν ήταν παιδιά!
Την αγαπούσε πάντα. Άπλωνε συναισθήματα και λόγια που κατείχαν τη γλώσσα της ψυχής, ήθελε να μην τον αποφύγει κι αυτή τη φορά.
Ήρθα στις ρίζες μου Ορέστη, να βρω τον εαυτό μου, να σκεφτώ τα παρακάτω της ζωής μου, σ' αυτή τη γωνιά με τράβηξε η ψυχή μου που έζησα με τη γιαγιά μου και μ' εσένα ...
- Ξέρεις, ποτέ δεν σε ξέχασα, ούτε έπαψα να σ’ αγαπώ όμως,
- Μα με απέφευγες τόσα χρόνια Ερατώ, τη διέκοψε εκείνος
- Μα δεν απέφευγα εσένα, αλλά τις δικές μου ανασφάλειες...
Τα βουρκωμένα της μάτια έκρυψαν τη θλίψη, τις θύμισες και τις άκομψες απειλές 
του κυρ Θόδωρου, όταν πήγε να τον αποχαιρετήσει φεύγοντας για σπουδές. 
"Να τον ξεχάσεις το γιο μου, ακούς, μη φέρει κάποιο γράμμα σου ο ταχυδρόμος, αλίμονο σου, θα σε στύψω... " σαν τιμωρία αντηχούσαν τα λόγια του ακόμα στο μυαλό της.
Ο Ορέστης άφησε το ποτήρι στο τραπέζι κι άρπαξε τα χέρια της μέσα στα δικά του, κοιτάχτηκαν στα μάτια και χάθηκαν στις διαδρομές του χθες, ένα φιλί χρειάστηκε 
για ν' ανανήψουν τη μυστική συμφωνία της αγάπης τους. 
Η νύχτα ταξίδευε στο ξημέρωμα κι ακόμα ξεδίπλωναν θύμισες, συναισθήματα, σκέψεις, ελπίδες μα και όνειρα που ξεκίνησαν ν’ ατενίζουν μια ζωή που αλλάζει, συντροφιά με την αγάπη που εξελίσσεται με αβίαστη πληρότητα ψυχής!


=========== αγάπη, ειρήνη, σεβασμό και χαμόγελα στη ζωή σας  ========== 

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στις «Ιστορίες της Νύχτας #2» 
εμπνευσμένο δρώμενο από την Αριστέα κι άλλες συμμετοχές εδώ.

=========== by koko ========== 



47 σχόλια:

  1. Κατερίνα με πόσες αδρές γραμμές
    περιεγραψες τη στέρηση τη φτώχια
    αλλά και την καταξίωση και τον έρωτα
    Μου άρεσε πολύ το τέλος με την αγάπη
    κόντρα στον περίγυρο να νικάει και να
    ολοκληρώνεται ηταν σαν να δικαίωσαν την
    υπαρξη εκείνα τα αρχικά στο δέντρο
    η δέσμευση που δόθηκε και επιτεύχθηκε
    Πολύ μου άρεσε η ροτα της γραφης σου

    Σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πραγματικά, Ελένη μου, όταν τόσο ωραία και θετικά σχόλια προέρχονται από έναν άνθρωπο που η γνωστική ευχέρεια και η γραφή του είναι ιδιαίτερα ταλαντούχα και ξεχωριστή!
      Σ’ ευχαριστώ, να είσαι καλά και πάντα η ζωή σου να λούζεται με αγάπη!
      Να έχεις μια όμορφη Πέμπτη! φιλιά πολλά με μια ζεστή αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  2. Τι υπέροχη ιστορία γεμάτη όμορφα συναισθήματα, θύμησες και όνειρα. Την διάβασα μονορούφι.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ελενάκι μου!
      Η γνώμη σου δίνει αισιοδοξία στην ερασιτεχνική μου πέννα!
      Να είσαι καλά και πάντα η αγάπη να φωτίζει τα μονοπάτια της ζωής σου!
      Φιλάκια πολλά με μια θερμή αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  3. Πόσο όμορφη ιστορία, δοσμένη με τόση ευαισθησία! Με συνεπήρε Κατερίνα μου, σαν ταινία παλιά αγαπημένη βρέθηκα στην ψυχή και το μυαλό των ηρώων σου και ήπια μαζί τους το γλυκό κρασί της επιστροφής στην αγάπη και την αισιοδοξία, που είναι τελικά ζητούμενο όλων στη ζωή...
    Σ' ευχαριστώ γι' αυτή την τρυφερή ιστορία που διάβασα γεμάτη αλήθειες και συναισθήματα.
    Καλό σου βράδυ
    σε φιλώ γλυκά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίες εκφράσεις με θετικό πρόσημο τα λόγια σου Μαρίνα μου και Σ’ ευχαριστώ πολύ!
      Λέξεις και σκέψεις που μετατρέπονται σε συναισθήματα, βυθισμένα με συγκίνηση στις ζεστές φυλλωσιές της αγάπης! Να είσαι καλά και πάντα να γεύεσαι τη γλυκύτητα της αγάπης στη ζωή σου! Φιλιά πολλά με μια τρυφερή αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  4. Μόλις πριν λίγο επέστρεψα κουρασμένη από τα νέα μαθήματα που παρακολουθώ .
    Πάω να πράξω τα δέοντα και θα σε διαβάσω με την ησυχία μου!
    Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων Κατερίνα μου γλυκιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατερίνα μου σε ακολούθησα στο κουβάρι που ξετύλιξες τόσο όμορφα.
    Χειρίστηκες με μαεστρία πολλά θέματα....
    Σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου ....
    Φιλάκια πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ Αριστέα μου, που βρήκες ενδιαφέρουσα την ιστορία μου.
      Προσπάθησα μέσα από την “ερασιτεχνική” μου διήγηση, να φανώ αντάξια στη συμμετοχή της υπέροχης ιδέας σου “Ιστορίες της Νύχτας”. Μου δίνεις την ευκαιρία καρδιά μου, να πειραματίζομαι
      και να δοκιμάζω πράγματα που δεν είχα ποτέ φανταστεί.
      Μαζί σου εξελίσσομαι και σου οφείλω πολλά ευχαριστώ γι’ αυτό!
      Να είσαι καλά κοπέλα μου και να ξετυλίγεται το νήμα της ζωής σου "μουσκεμένο" στην αγάπη
      και τον έρωτα!
      Ολόγλυκα φιλιά με μια γενναία αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  6. Πόσο όμορφη ιστορία και το happy end της πολύ το χάρηκα!!! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ φίλη μου για τη γνώμη και την επίσκεψη σου!
      Να είσαι καλά και πάντα "Happy end" στο δρόμο και τα όνειρα σου!
      Φιλιά πολλά με μια ζεστή αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  7. Σαν τα παραμύθια,
    Σαν τα παραμύθια αυτά που γεννά η ανθρώπινη καρδιά με ένα Happy End,
    Σαν τα παραμύθια αυτά που διηγούταν η γιαγιά στα μικρά παιδιά με την πριγκίπισσα και το βασιλόπουλο και πάντα τελείωναν κι αυτοί έζησαν καλά κι εμείς καλύτερα. (πριν εφευρεθεί η τηλεόραση)

    πόσοι και πόσες ξενιτεύτηκαν και γύρισαν για ν' αντικρύσουν μοναξιά κι ερείπια...



    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσες φορές οι ιστορίες και τα παραμύθια αντιγράφουν την ίδια τη ζωή, φίλε μου Γαβριήλ!
      Πάντα όμως είναι βρώσιμο το νόημα τους και πόσιμο το μήνυμα του Happy end.
      Ας μην ξεχνάμε πως οι ευεργετικές ιδιότητες της χαράς, η αξία και το αγαθό της αγάπης εκτιμούνται περισσότερο όταν προέρχονται από συναισθηματική στέρηση.
      Μακάρι βέβαια όλα να είχαν αίσιο τέλος, αλλά η ταχύτητα της πραγματικότητας καμιά φορά μας ξεπερνά και στ’ άσχημα γυρίσματα της ζωής αντικρίζουμε τα “ερείπια” του εαυτού μας.
      Σ’ ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα εποικοδομητικά σχόλια σου!
      Να είσαι καλά Γαβριήλ και πάντα να χαίρεσαι τη ζωή με happy end και χωρίς χρονοκαθυστέρηση.
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα αγαπημένη μου Κατερίνα.
    Οι περιγραφές σου καθηλωτικές.
    Με έκανε να δω τις συζητησεις γιαγιας - εγγονας
    και να σιχαθω τον Θοδωρο με τις βρωμοαπειλες τους
    Χαρηκα που η ιστορια ειχε το πιο καλο τελος
    Ενα τελος γεματο υποσχεσεις για οσα στο παρελθον τους στέρησαν.

    Φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Κικούλα μου, για την καλοσχηματισμένη σου άποψη και τη βόλτα στο σπιτάκι μου!
      Είναι σημαντικό να μην αφήνουμε να κρυφογελάει η δίνη της θλίψης στη ζωή μας, από πρόσωπα, συναισθήματα ή πράγματα.
      Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο βραδάκι και η αγάπη να φωτίζει πάντα το δρόμο της ψυχής σου! Φιλάκια πολλά με μια τεράστια αγκαλιά!:)) ❤️

      Διαγραφή
  9. Επιτέλους, μια στιβαρή ιστορία αγάπης, με ένα happy end :)
    Έτσι όπως της άξιζε! Φιλιά πολλά κι ευχαριστούμε πολύ Κατερίνα μας! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Πετροκόριτσο και χαίρομαι που σου άρεσε η..."μυστική συμφωνία".
      Προσπαθώ στις ιστορίες μου τουλάχιστον να επιβραβεύω την προσπάθεια και να ανταμείβω με αγάπη τον πόνο και τη θλίψη. Να έχεις πάντα Happy end, στο διάβα σου, Πέτρα μου! Καλοσύνη σου που πέρασες και ήρεμο βραδάκι! Φιλιά πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά!:))❤️

      Διαγραφή
  10. Με πολύ συναρπαστικό τρόπο ξετυλίχτηκε το κουβάρι της ιστορίας σου Κατερίνα μου, η ηρωική γιαγιά γεμάτη δύναμη και αγάπη που αγωνίζεται να ανθρέψει το ορφανό εγγόνι, ο κλειστός νησιώτικος περίγυρος με τη στενομυαλιά και τη σκληρότητά του, η εγγονή που αθίζει και κατακτά τα όνειρά της και τέλος η μυστική συμφωνία που επισφραζίζει το ευτυχές τέλος της όμορφης ιστορίας που απόλαυσα τόσο πολύ !!!Φιλιάααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου, με συγκινείς με τα ωραία σου λόγια.
      Η συνεχής πάλη της ζωής ανάμεσα σε πικρούς θάμνους συμπεριφορών, τρέφει δύναμη και διατηρεί αλώβητη τη φύτρα αγάπης!
      Να έχεις πάντα τον ήλιο της αγάπης στη ζωή σου, φίλη μου!
      Πολύ ευγενικό που ήρθες στο blogoσπιτάκι μου, καλό και ήπιο βραδάκι σου εύχομαι!
      Φιλάκια πολλά με μια ολόθερμη αγκαλιά!:))❤️

      Διαγραφή
  11. Η μοίρα θα κάνει τα δικά της. Μπορεί να περάσουν χρόνια, να χαραχτούν διαφορετικοί δρόμοι, να μεσολαβήσουν μεγάλες αποστάσεις, να υπάρξουν απειλές, μα από το πεπρωμένο κανείς δεν θα ξεφύγει, όσα εμπόδια και να συναντήσει.
    Ίσως να μη συμβαίνει πάντα, γι' αυτό και οι ανεκπλήρωτοι έρωτες πονούν περισσότερο και είναι γραφτό να μην ξεθωριάσουν ποτέ.
    Πολύ καλή η ιστορία σου Κατερίνα. Πάντρεψες το παλιό με το νέο, έδωσες τη συνέχεια της γενιάς, φανέρωσες τις αξίες της ζωής, τις αρχές που παίρνει το μικρό παιδί και με αυτές πορεύεται, τον έρωτα που σιγοκαίει και αναζητεί διέξοδο.
    Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...μα από το πεπρωμένο κανείς δεν θα ξεφύγει..." Πόσο δίκιο έχεις Πέτρο!
      Μου άρεσαν πολύ οι σκέψεις σου! Πολλές φορές κάτω από την ήρεμη επιφάνεια μιας ζωής γεμάτης προοπτικές, στη διαφυγή του χρόνου, ενισχύεται ο πόθος του ανεκπλήρωτου έρωτα, δεν ξεθωριάζει, όπως λες και με πρώτη ευκαιρία αναπλάθεται κι εξελίσσεται με αγάπη!
      Η άποψη με τα ωραία σου λόγια δίνουν τη θέση τους ευγενικά στη χαρά και παρότρυνση στην εσωτερική μου ανάγκη να δοκιμάζομαι γράφοντας...
      Σ' ευχαριστώ πολύ από καρδιάς κι εύχομαι πάντα η αγάπη ν' αγκαλιάζει τη ψυχή σου!
      Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο! ! !

      Διαγραφή
  12. Συγκίνηση και δικαίωση στην ιστορία σου Κατερίνα μου. Με παρέσυρε η γλαφυρή αφήγησή σου και συγκινήθηκα πολύ με την γιαγιά Κλεώ. Ευτυχώς το τέλος ήταν λυτρωτικό!
    Συγχαρητήρια για την ιστορία σου Κατερινάκι μου! Η αποθέωση της αγάπης, που όσο κι αν μοιάζει ουτοπία, πολλές φορές βγαίνει νικήτρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαράκι μου! Πράγματι, η ουσία της αγάπης είναι αθάνατη και μέσα από τους κύκλους της ζωής αγγίζει την αποθέωση!
      Πάντα δημιουργείς ένα θαυμαστό περιβόλι λόγων και σκέψεων Μαρία μου, με ευγένεια και καλοσύνη που μοσχοβολάει ο κόσμος όλος!
      Να είσαι καλά κι εύχομαι ν' απολαμβάνεις πάντα ανθούς και καρπούς αγάπης στη ζωή σου, καρδιά μου! Να έχεις ένα γλυκό και τρυφερό Σαββατοκύριακο!
      Πεντάστερα φιλιά με μια ζαχαρένια αγκαλιά!:-))❤️

      Διαγραφή
  13. Τι ωραία ιστορία Κατερίνα μου. Τι όμορφα να βρίσκει επίτελους η αγάπη το δρόμο της και να ανασταίνει καρδιές!!! Πολύ ρεαλιστική η ιστορία σου και η διήγησή σου με συνεπήρε.
    Φτώχεια, πόνος από τη σκληράδα της ζωής αλλά και περιθωριοποίηση των φτωχών από μερίδα του κόσμου σε μια κοινωνία μικρή όπως του χωριού είναι ένα σύνηθες- ακόμη - φαινόμενο που μας ντροπιάζει σαν ανθρώπους
    Να σαι καλά Κατερίνα μου και μακάρι να είχες χρόνο να απολαμβάναμε πιο συχνά τόσο όμορφη γραφή!
    Φιλί γλυκό στην ανθισμένη σου αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ζωή, μας δοκιμάζει συχνά, Άννα μου κι όσοι προπονούνται από νωρίς στα δύσκολα μαθαίνουν να μετατρέπουν την υπομονή και αντοχή στο καθάριο φως της δημιουργίας και της αγάπης!
      Είναι ακριβώς όπως τα λες κοπέλα μου και σ' ευχαριστώ που ήρθες κι άφησες στο κατώφλι μου, υπέροχα μπουκέτα σκέψεων με ευεργετικά συναισθήματα!
      Να είσαι καλά κι εύχομαι το αγαθό της αγάπης Αννούλα μου, να εξαπλώνεται πάντα τη ζωή σου!
      Να έχεις ένα όμορφο και γλυκό Σαββατοκύριακο!
      Φιλιά πολλά με μια μεγάλη και ζεστή αγκαλια.!:)) ❤️

      Διαγραφή
  14. Διάβασα αυτή την τόσο καλογραμμένη, συγκινητική και ευαίσθητη ιστορία σου με προσοχή και ταξίδεψα... ένιωσα σαν να βρισκόμουν κι εγώ εκεί, να άκουγα τις συζητήσεις τους και να μοιραζόμουν τις αναμνήσεις τους και τα βιώματά τους.
    Πέρασες τόσα μηνύματα...
    Συγχαρητήρια, Κατερίνα μου!
    Σε φιλώ γλυκά, καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που κατάφερα να σε περπατήσω δίπλα στους ήρωες της ιστορίας μου Έλλη!
      Οι ανθρώπινες παγίδες στην αγάπη είναι προσωρινές, η δύναμη της αλήθεια της όμως είναι πάντα νικήτρια! Με τιμούν τα λόγια σου, φίλη μου και Σ' ευχαριστώ πολύ! Εύχομαι να βιώνεις την αγάπη στη ζωή σου με κάθε της μορφή κι ενέργεια!
      Να έχεις ένα όμορφο και φωτεινό Σαββατοκύριακο! Φιλιά πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά!:))❤️

      Διαγραφή
  15. "...την αγάπη που εξελίσσεται με αβίαστη πληρότητα ψυχής!"
    Αυτό είναι η ιστορία σου, Κατερίνα!
    Μια υπέροχη, τρυφερή ιστορία!
    Απόλαυσα κάθε γραμμή του κειμένου και αισθάνθηκα τέτοια πληρότητα κι εγώ στο τέλος της!!!
    Έχουμε ανάγκη τις ιστορίες με καλό τέλος...
    Σ' ευχαριστώ!
    Να είσαι καλά και καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αγαθό της αγάπης είναι η συνέχεια της ζωή μας, Γλαύκη μου, αλίμονο σ' αυτόν που δεν το καταλαβαίνει. Σ' ευχαριστώ που πέρασες και χαίρομαι που απόλαυσες την ιστορία μου.
      Εύχομαι πάντα να γεύεσαι την αγάπη με πληρότητα ψυχής!
      Καλή εβδομάδα φίλη μου!
      Φιλάκια πολλά με μια αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  16. Τι όμορφη ιστορία....με συγκίνησε
    Μου άρεσε η γραφή σου....ήθελα με αγωνιά να φτάσω μέχρι το τέλος!
    Καλή εβδομάδα Κατερίνα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Ωραιοζήλη μου, η αγάπη αποτελεί πολύτιμο κομμάτι ολόκληρης της ύπαρξής μας και μακάρι να τη βιώνουν όλοι στο μέγιστο βαθμό!
      Να είσαι πάντα καλά κι η ζωή σου να έχει μόνο συγκινήσεις χαράς κι αγάπης!
      Καλή εβδομάδα! Φιλιά πολλά με μια αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
    2. Κατερίνα μου μόλις βρήκα λίγο χρόνο να κάτσω στο ίντερνετ και πέρασα έστω και αργά να σου ευχηθώ....η αγία Αικατερίνα να φυλάει κάθε σου βήμα και να σε προσέχει πάντοτε!!!
      Καλό ξημέρωμα να έχεις...σου στέλνω ένα γλυκό φιλί!!!

      Διαγραφή
    3. Τι γλυκό και τρυφερό το συναίσθημα που γεύτηκε η ψυχή μου, απ' τη σκέψη και τις υπέροχες ευχές σου Ωραιοζήλη μου!
      Καλοσύνη σου που παρά την κούραση της μέρας και την προχωρημένη ώρα αφιέρωσες χρόνο για να προσφέρεις χαρά κι αγάπη! Το εκτιμώ βαθύτατα, μάτια μου!
      Σ' Ευχαριστώ από καρδιάς κι εύχομαι να είσαι ευλογημένη και πάντα να δέχεσαι χαρά, στοργή
      κι αγάπη στην καθημερινότητα σου!
      Φιλάκια πολλά με μια λουλουδένια αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  17. Κατερίνα μου ❤️,
    αφού έχεις σήμερα και την ονομαστική σου εορτή, σου εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να έχεις υγεία, αγάπη, ευτυχία και να χαίρεσαι την ομορφιά της ζωής δίπλα σε αγαπημένους ανθρώπους!
    Είσαι πολυτάλαντος άνθρωπος και ιδιαίτερα το ταλέντο σου στην γραφή φαίνεται για ακόμα μια φορά από την εξαιρετική σου πένα σε αυτή την ιστορία που αποτελεί ένα ακόμα διαμάντι στις ιστορίες της νύχτας #2-το οποίο είναι ένα ακόμα ενδιαφέρον δρώμενο από την καταπληκτική Αριστέα μας!
    Θαύμασα την ιστορία σου και ένιωσα να γίνομαι ένα με την πρωταγωνίστρια.. κατάφερες μέσα από μια ιστορία να φέρεις στην επιφάνεια τόσους πολλούς προβληματισμούς, τόσο κοινωνικούς, όσο και προσωπικούς! Με τη μαεστρία και την αισιοδοξία που σε διακατέχει έδωσες ένα καταπληκτικό τέλος στη συγκινητική ιστορία αγάπης των δύο νέων! Μακάρι, όλοι οι νέοι άνθρωποι να έχουν ένα ευτυχισμένο τέλος στην πορεία της ζωής τους, με πληρότητα ψυχής! ❤️
    Μου άρεσαν, επίσης, τα ονόματα, οι τοποθεσίες, οι σκέψεις, οι διάλογοι.. σε γενικές γραμμές εντυπωσιάστηκα! Πολλά συγχαρητήρια και εύχομαι πάντα να βρίσκεις χρόνο να δημιουργείς και εμείς να έχουμε χρόνο για να σε θαυμάζουμε! ❤️
    Πολλά φιλιά με μια γιορτινή αγκαλιά!
    Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ Κωνσταντίνα μου για τις όμορφες ευχές και τα υπέροχα, κολακευτικά λόγια σου! ♥
      Είμαι ερασιτέχνης στη γραφή καλό μου και προσπαθώ πολύ για να συνταιριάξω θέματα, εικόνες, νοήματα και να δώσω την πρέπουσα ροή στο κείμενο, στην ιστορία. Δοκιμάζομαι όμως γιατί μου αρέσει, το διάβασμα, η γραφή η ποίηση και η τέχνη! Απ’ αυτά κάνω ότι προλαβαίνω, γιατί δουλεύω μέχρι αργά κι όπως καταλαβαίνεις δεν υπάρχει χρόνος. Χαίρομαι όμως που σου άρεσε η “μυστική συμφωνία” κι αναδύθηκε ο στόχος, του να θίξω τον κόπο και τη φτώχεια που πέρασαν / περνούν άνθρωποι για να “χτίσουν” ένα καλύτερο μέλλον των παιδιών τους, το μόχθο αυτών μετέπειτα και την επερχόμενη ανεργία/αποτυχία, τη στενοκεφαλιά άξεστων ανθρώπων και την πίστη τους στο χρήμα, αλλά και τη δικαίωση που έρχεται να επισφραγίσει η Αγάπη, που ξέρει να λειαίνει τον πόνο και την αδικία και να χτίζει απ’ την αρχή ένα σεβαστικό “εμείς”. Τα έχεις γράψει με τόση τρυφερότητα Κωνσταντίνα μου, που φούσκωσε η περηφάνια μου και πήρε μπόι το ...ατίθασο “εγώ” μου, άντε να τα συμμαζέψω τώρα...!
      Αστειεύομαι καλό μου, εκτιμώ τη σκέψη σου, την ενσυναίσθηση και την ευγένεια της ψυχής σου! ♥
      Εύχομαι μάτια μου, η αγάπη να πλαισιώνει πάντα τη ζωή σου χωρίς παρεμβολές!
      Να έχεις μια ωραία και χαλαρή Πέμπτη γεμάτη χαμόγελα!
      Ένα σμάρι φιλιά σου στέλνω με μια ζεστή, ολόθερμη αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  18. Απόλαυσα την ιστορία σου μέχρι την τελευταία της λέξη, Κατερίνα! Υπέροχη! Τρυφερή, με χείμαρρο πολλαπλών συναισθημάτων κι ένα τέλος... παραμυθένιο (κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!). Πόσο όμορφο να βρίσκει, τελικά, η καρδιά τον δρόμο της και να γαληνεύει! Πολλά συγχαρητήρια κι από μένα!
    Χρόνια πολλά, για τη γιορτή σου σήμερα! Να δημιουργείς, να ονειρεύεσαι, να αγαπάς και ν΄ αγαπιέσαι, να εμπνέεις και να εμπνέεσαι, να χαμογελάς πολύ, συχνά και με την καρδιά σου!! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ για τις απόψεις σου Μαριάννα μου!
      Είναι γλυκό και τρυφερό η αγάπη να ενοποιεί ιστορίες στη ζωή μας και να μη μένει μόνο σε διηγήματα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ και για τις υπέροχες ευχές σου, δοσμένες με θέρμη ψυχής!♥
      Να είσαι καλά, μάτια μου κι οι αχτίδες της αγάπης να φωτίζουν την καθημερινότητα σου!
      Φιλιά πολλά με μια ζεστή αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  19. Απ΄ το πρωί σκεφτόμουν να τελειώσω τις δουλειές μου για να έρθω με την ησυχία μου, να σου ευχηθώ χρόνια πολλά για τη γιορτή σου!
    Δεν ήξερα πως έγραψες μια τρυφερή και τόσο ανθρώπινη ιστορία (μια και δεν λαμβάνω ειδοποίηση για νέες αναρτήσεις) που όπως της άξιζε τέλειωσε όμορφα!
    Εύχομαι Κατερίνα μου, οι όποιες "ιστορίες" μας να έχουν ένα γαλήνιο τέλος, για να ηρεμήσει η καρδιά μας, γιατί είμαι σίγουρη πως όταν υπάρχει Αγάπη, πολλά μπορούν να συμβούν ακόμα και τα πιο αναπάντεχα!

    ΑΦιλάκια με τις ομορφότερες ευχές μου και με μια τεράστια αγκαλιά! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου Σ’ ευχαριστώ απ’ τα βάθη της καρδιάς μου, για τις ευχές, μα κυρίως για το λόγο και τη θύμηση να μ’ επισκεφτείς, με συγκινείς! Γενναιόδωρα και ταπεινά εκπέμπεις συναισθήματα με πολύχρωμη σύνθεση οικείας φιλίας κι αγάπης, που εκτιμώ βαθύτατα! Σ’ ευχαριστώ για την πολύτιμη άποψη σου στην ιστορία μου και μακάρι το φως της αγάπης να λυτρώνει κάθε ψυχή!
      Να είσαι καλά, να χαίρεσαι και να γεύεσαι το πολύτιμο αγαθό της αγάπης εσαεί !
      Σου στέλνω καρδιά μου ένα μπουκέτο φιλιά με μια γενναία αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  20. Γλυκό Κατερινάκι μας, χρόνια πολλά με Υγεία κι ο,τι ποθείς, μέσα από την καρδιά μου! Πολλά γλυκά φιλιά και να περάσεις υπέροχα σήμερα! Χαίρομαι που αντάμωσαν οι δρόμοι μας Κατερίνα, γιατί είσαι ένα πολύ γενναιόδωρο άτομο με ευγένεια ψυχής! ❤️❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετροκόριτσο γλυκό, Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ που με θυμήθηκες και για τις θαυμάσιες ευχές σου!
      Χαίρομαι κι εγώ που συναντηθήκαμε και συνταξιδεύουμε καιρό τώρα μέσ' από όμορφες
      κι εποικοδομητικές διαδρομές! Εκτιμώ την ευθύτητα, την ειλικρίνεια, την αγάπη και την ευαισθησία που ξεδιπλώνεις για όλα τα πλάσματα του κόσμου! ♥
      Να έχεις μια όμορφη μέρα κι η αγάπη να είναι μόνιμη συντροφιά στη ζωή σου!
      Πολλά φιλιά σου στέλνω γλυκιά μου, με μια μεγάλη ανθοφόρα αγκαλιά!:)) ❤️❤️

      Διαγραφή
  21. Χρόνια Πολλά!
    Χρόνια γεμάτα υγεία, χαρές κι έμπνευση!!
    Πολλά γιορτινά φιλιά!!
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς Αννιώ μου, για τις όμορφες ευχές σου μα που με θυμήθηκες κιόλας!
      Εύχομαι και σ' εσένα να είναι η ζωή σου γεμάτη, υγεία, χαμόγελα, χαρά κι αγάπη!
      Φιλάκια πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά!:)) ♥

      Διαγραφή
  22. N' αφήσω κι εγώ τις εγκάρδιες ευχές μου Κατερινάκι μου!
    Χρόνια σου πολλά, με ψυχική & σωματική υγεία, ωραίες στιγμές και με τα όνειρά σου να υλοποιούνται!
    Σε φιλώ γλυκά♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ που επιμελήθηκες χρόνο και σκέψη για να μου δώσεις τις όμορφες ευχές σου
      Μαράκι μου!
      Να έχεις κι εσύ μάτια μου, οικογενειακή ευτυχία, αναγνώριση και αφοσίωση αγάπης στη ζωή σου!
      Σου εύχομαι ένα γλυκό και ανθοφόρο απόγευμα!
      Φιλάκια τρυφερά με μια αχτιδένια αγκαλιά! :-)) ❤️

      Διαγραφή
  23. Κατερίνα μου καταρχήν χρόνια πολλά για τη γιορτή σου και πολλά μπράβο για την υπέροχη ιστορία!
    Το τέλος λυτρωτικό και τόσο αισιόδοξο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή