27/7/13

...ευγνωμοσύνη 


Θεμελιακή αξία και 
συναισθηματική 
δεξιότητα...
Μια λέξη με βαθύ νόημα που προασπίζει και αναγνωρίζει την ικανότητα να λέμε "ευχαριστώ" στους άλλους, για ότι μας δίνουν, για  όσα πέρασαν απ' τη ζωή μας κι έγιναν αιτία ν' αποκτήσουμε εμπειρία και γνώση.

Ένα συναίσθημα ψυχικής περηφάνιας με ενάργεια αξία, που ολοκληρώνει τον άνθρωπο και συμβάλλει θετικά στις διαπροσωπικές του σχέσεις.
Αν ο άνθρωπος εγωιστικά επικεντρώνεται σε ό,τι δεν έχει, ποτέ δεν θα έχει αρκετά.
"Σκέψου πως ό,τι έχεις τώρα, κάποτε γι' αυτό είχες ελπίσει" Επίκουρος.

Πρέπει να πιστέψουμε πως η πραγματική ευτυχία υπάρχει μέσα μας, απλά κάποιες φορές τυχαίνει να πέφτει σε αδράνεια. 
Ας είμαστε ευγνώμονες λοιπόν για τα "δώρα" που απλόχερα μας έχουν δοθεί, από τη φύση, το σύμπαν, τον δημιουργό και μην τα θεωρούμε όλα δεδομένα. 
Όχι μόνο να ζητάμε, αλλά να μη ξεχνάμε να ευχαριστούμε και να ευγνωμονούμε! 
<by koko> 
"Να σωπαίνει εκείνος που έδωσε, να μιλάει εκείνος που πήρε"   Μ. Θερβάντες

14 σχόλια:

  1. Ζάκ Μαριτέν: Εὐγνωμοσύνη εἶναι ἡ πιό ἐξαιρετική μορφή τῆς εὐγένειας.
    Μια μορφή ευγνωμοσύνης ειναι να μην κακολογείς αυτούς που την προσφέρουν.
    Αλήθεια πόσες φορές το έχουμε ζήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές βιώνουμε αγνωμοσύνη πολλών επιπέδων, VASSILIS.
      Όμως εκείνοι, δεν θα νιώσουν ποτέ, το θεϊκό συναίσθημα της προσφοράς χωρίς ανταλλάγματα. Παραμένουν στη μίζερη συνείδηση τους, φυλακισμένοι σε μια νοοτροπία αχάριστης φιγούρας που έρπει. Δυστυχώς, .

      Διαγραφή
  2. Την έχω πολύ ψηλά την ευγνωμοσύνη!
    Πολύ όμορφη η προσέγγιση σου Κατερίνα μου. Λιτή κι απλή, μου άρεσε!
    Έχω σχετική δημοσίευση κι εγώ :
    http://princess-airis.blogspot.gr/2012/11/photo-day-22.html
    Φιλιά πολλά!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είσαι με υψηλές αξίες και η ίδια, αγαπημένη μου Αριστέα! Το έχω καταλάβει εδώ και καιρό! Διάβασα τη σελίδα σου, (που με παρέπεμψες) κι έχεις κάνει εμπεριστατωμένη κι αξιόλογη αναφορά γι' αυτό το θέμα, με καταπληκτική ροή κειμένου, σκέψεων και συναισθημάτων που αξίζει επανάληψης. Πόσο συμφωνούμε!!!
      Καλή εβδομάδα, να είσαι καλά και να περνάς καλύτερα !
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη! Φιλιά :)

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Κατερίνα. Πολύ σωστά θέτεις το πλαίσιο της ευγνωμοσύνης μόνο που σήμερα πολλές φορές και παρεξηγημένη είναι και απαιτείται από τον προσφέροντα σε τέτοιο σημείο που παύει να έχει αξία αυτό που προσφέρεται. Και επίσης πολλές φορές το ευχαριστώ λέγεται με τα χείλη και όχι με την καρδιά.
    Αληθινά θα έπρεπε πάντα να ευχαριστούμε για όσα έχουμε και να πάψουμε να είμαστε αυτό το άπληστο ον που δεν βρίσκει την ευτυχία πουθενά.
    Καλή εβδομάδα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Άννα! Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα όσα λες. Είσαι ένας άνθρωπος με ήθος και ποιότητα χαρακτήρα που θαυμάζω! Σημασία έχει αυτός που προσφέρει να βιώσει εσωτερική χαρά κι αυτός που ευεργετείται να εκφράσει από καρδιάς το ευχαριστώ. Όμως, όταν ακόμα και σήμερα η απληστία περισσεύει, τότε σκεπάζονται τα συναισθήματα και οι αξίες της ζωής, όπως σωστά αναφέρεις κι εσύ.
      Να έχεις μια καλή και δημιουργική εβδομάδα!!! Χάρηκα που πέρασες...!

      Διαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες!
    Το να λες "ευχαριστώ" από την καρδιά σου (να το εννοείς, όχι μόνο στα λόγια) το θεωρώ σημαντικό και προσπαθώ να το τηρώ. Είναι και στοιχειώδης κανόνας ευγένειας...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, πόσο χαίρομαι που ήρθες! Από το να το λέει κάποιος ευχαριστώ μέχρι να το εννοεί με την καρδιά του, υπάρχει μεγάάάάλη απόσταση. Μου άρεσε που έγραψες "προσπαθώ να το τηρώ", αυτό δείχνει άνθρωπο με αυτογνωσία και αγωγή,που σπανίζει στις μέρες μας. Μπράβο! Καλή συνέχεια και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Δόσις ολίγη τε φίλη τε...που ελεγε κι ομηρος !!

    αν ευγνωμονουσαμε απλα καθημερινα πραγματα που μας προσφερονται απο τη φυση και οχι μονο θα μαθαιναμε να ειμαστε ευγνωμονες και για καποιους ανθρωπους γυρω μας ...μ'αρεσει που ακομα ..."μαθαινω" και "πραττω" για το δυνατον καλυτερο!!

    φιλια Κατερινα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι πραγματικά να βλέπαμε πόσα πλεονεκτήματα έχουμε σαν άνθρωποι. Ίσως να άλλαζε όλη τη φιλοσοφία μας για τη ζωή! Δεν εξαιρώ τον εαυτόν μου κι εγώ προσπαθώ να βελτιώνομαι, δεν ξέρω αν τα καταφέρνω πάντα. Μου αρέσει που λες "μαθαίνεις και πράττεις", αυτό δείχνει ότι έχεις παιδεία, υγιή ψυχισμό κι ευγενή αισθήματα για τον συνάνθρωπο σου! Χαίρομαι που σε συνάντησα πραγματικά!!! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Γλυκιά μου Κατερίνα τι μου κάνεις??δεν θα σε ξέχναγα μέχρι αύριο που φεύγω σε είχα στο μυαλό μου να σου στείλω μηνυματάκι-ήθελα να σας προλάβω όλα τα φιλαράκια μου-...εξαιρετική ανάρτηση με το θέμα να καίει(βάλε και το ζήτημα αχαριστία στα επόμενά σου θέματα..)το θέμα είναι πως την εκφράζει ο καθένας μας την ευγνωμοσύνη..κοιτώντας τον άλλον -που τον ευεργέτησε-κατευθείαν στα μάτια που να μιλάνε στην ψυχή..σπάνια την συναντάμε σήμερα,σπάνια περιμένουμε ανταπόδοση απο καρδιάς γιαυτό και θέτω το θέμα αχαριστία γιατί το έχω βιώσει καλά και το γνωρίζω..το να εκφράζεις με την καρδιά την ευγνωμοσύνη σου στον άλλον δείχνει ισσοροπημένο χαρακτήρα ανιδιοτελή ευαίσθητο και καλόψυχο..Σπανίζει όμως Κατερίνα μου σήμερα...σπανίζει.πολλοί είναι αγνώμονες,που δεν θα συλλάβουν ποτέ ποιό είναι το νόημα της ζωής..γιαυτό λεω πολλές φορές ότι προσπαθώ να γίνω καλύτερος άνθρωπος..συνεχώς μέσα απο μια αναζήτηση του πραγματικού νοήματος της ζωής...σε κούρασα,αλλά πιστεύω να τα πούμε σύντομα κοριτσάκι μου..μπράβο για την ανάρτηση..καιρός για προβληματισμούς..φιλάκια πολλάκαι σ'ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια στο blog μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο χαίρομαι που πέρασες από εδώ, παρ' ότι είσαι διακοπούλες ακόμα! Έχεις απόλυτο δίκιο ότι η αχαριστία περισσεύει. Το έχω βιώσει κι εγώ Καίτη μου. Λυπάμαι που δεν μπορούν κάποιοι να καταλάβουν τις ισορροπίες της ζωής και της ψυχής. Κι εγώ προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος, όσο μπορώ βέβαια! Μου αρέσει πολύ η παρέα σου, οι σκέψεις σου, τα ποιήματα σου, οι προσεγγίσεις των θεμάτων σου και βρίσκω ότι είσαι ένας αξιόλογος χαρακτήρας με αρχές κι έντονη προσωπικότητα! Είναι αδύνατον λοιπόν, να κουράσεις με τις απόψεις σου, όχι εμένα αλλά κανέναν, πίστεψε με! Φιλιά πολλά και να περνάς γοητευτικά υπέροχα, όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Así es, la verdadera felicidad está en nuestro interno.
    Un beso.

    ΑπάντησηΔιαγραφή